Solicitare informații/legislație

Responsabil :

Gheorghita Holca

Program cu publicul:
  • de Luni până joi : 8.30-13.30 
  • Vineri – Nu este program cu publicul
Programul instituției este de la 8,00 -16,00 de luni până vineri
Informații

Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în condiţiile legii nr. 544/2001, informaţiile de interes public. Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal Legea 544/2001 prevede urmatoarele:

ART.6 (1) Orice persoană are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile şi instituţiile publice, în conditiile prezentei legi, informaţiile de interes public.

  • (2) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure persoanelor, la cererea acestora, informaţiile de interes public solicitate în scris sau verbal.
  • (3) Solicitarea în scris a informaţiilor de interes public cuprinde următoarele elemente:
    1. a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea;
    2. b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei publice identificarea informaţiei de interes public;
    3. c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului.

ART.7 (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

  • (2) Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.
  • (3) Solicitarea şi obţinerea informaţiilor de interes public se pot realiza, dacă sunt întrunite condiţiile tehnice necesare, şi în format electronic.

BULETIN INFORMATIV publicat in conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public

Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere link formular cerere prin intermediul Compartimentului Registratură, la adresa de e-mail: primariapatrauti@yahoo.com  sau la  adresa Comuna Pătrăuți, jud. Suceava 727420,   www.primariapatrautisv.ro

Conform Art.5, alin.(1) şi(2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, autoritatile si institutiile publice au obligatia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde următoarele informatii de interes public: 
  1. actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice; 
  2.  structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice, programul de functionare
  3.  numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice: 
  4. coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet: 
  5. sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
  6. programele si strategiile proprii; 
  7. lista cuprinzand documentele de interes public;
  8. lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
  9. modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate. 
 Legea nr. 215/2001 – a administratiei publice locale, republicată cu modificarile şi completările ulterioare
  • Legea nr. 188/1999 – privind Statutul functionarilor publici, republicata
  • Legea nr. 7/2004 – privind Codul de conduita a functionarilor publici
  • Legea nr. 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publica
  • Legea nr. 544/2001 – privind liberul acces la informatiile de interes public
  • Legea 53/2003 – Codul Muncii cu modificarile ulterioare
  • Regulamentului de Organizare si Functionare al aparatului de specialitate al Primarului comunei Pătrăuți link ROF
Numele si prenumele Functia Zile de audiente Ore de audiente Telefon
Isepciuc D. Adrian Primar Marți și Miercuri 8:30 -11:30 0230 528 020
Varașciuc N. Dan Viceprimar Luni și Joi 8:30 -11:30 0230 528 020
Calinescu Mihai Valerian Secretar general Vineri 8:30 -11:30 0230 528 020

Conducerea Primăriei comunei Pătrăuți:

  • Dl. Isepciuc D. Adrian – Primar
  • Dl. Varașciuc N. Dan – Viceprimar
  • Dl. Calinescu Mihai Valerian – Secretar general
  • Persoana responsabilă cu difuzarea informatiilor de interes public: Dl. Gheorghiță Holca

Denumire: Primăria comunei Pătrăuți
Sediul: localitatea Pătrăuți, Jud. Suceava, 727420
Telefon: 0230 528 020
E-mail: primariapatrauti@yahoo.com
Site: www.primariapatrautisv.ro

Bugetul propriu al comunei Pătrăuți şi situaţiile financiare centralizate ale comunei trimestriale şi anuale sunt publicate pe site-ul instituţiei la următoarele adrese:

Referitor la sursele financiare ale comunei Pătrăuți atât ca previziune cât şi încasările efective sunt detaliate pe categorii de surse, în bugetele componente ale bugetului propriu al comunei Pătrăuți şi în Conturile de execuţie a bugetului din Situaţiile financiare centralizate, publicate pe site-ul Primăriei comunei Pătrăuți .

 Se pot consulta la sediul institutiei şi pe site la rubrica link

Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată şi completată

  1. Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Primăriei comunei Pătrăuți și Consiliului Local Pătrăuți
  2. Structura organizatorică, atribuţiile compartimentelor, programul de funcţionare; 
  3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Primăriei comunei Pătrăuți şi cele ale persoanei responsabile cu difuzarea informaţiilor publice; 
  4. Coordonatele de contact ale Primăriei și Consiliului Local Pătrăuți, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet; 
  5. Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil; 
  6. Strategia Comunei Pătrăuți
  7. Lista cuprinzând documentele de interes public; 
  8. Lista cuprinzând categoriile de documente elaborate şi/sau gestionate, potrivit legii; 
  9. Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii, în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate; 
  10. Raportul anual de activitate al autorităţii; 
  11. Raportul periodic de activitate al autorităţii, după publicarea sa, potrivit art. 5 alin. (3) din Legea nr.544/2001.

Lista informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată şi completată 

  1. Hotararile Consiliului Local al comunei Pătrăuți
  2. Dispozitiile cu caracter normativ emise de primarul comunei Pătrăuți
  3. Componența nominală a Consiliului local al comunei Pătrăuți, inclusiv apartenența politică, comisiile de specialitate, regulamentul de funcționare al Consiliului local. 
  4. Rapoartele anuale de activitate intocmite de consilierii locali 
  5. Informări intocmite de primarul comunei Pătrăuți privind starea economico-socială a comunei Pătrăuți, rapoartele anuale de activitate economico-socială precum si informari asupra modului de aducere la indeplinire a hotărârilor Consiliului local. 
  6. Documentele referitoare la propunerile cetațenilor. 
  7. Planul urbanistic general, planurile urbanistice zonale, planurile de situatie. 
  8. Lista certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/ desființare eliberate. 
  9. Situatia statistică privind activitatea de stare civila: numarul nasterilor, căsătoriilor, deceselor si alte asemenea. 
  10. Lista beneficiarilor venitului minim garantat. 
  11. Activitățile si locurile in care se prestează munca in folosul comunității, prezența lunară la muncă a beneficiarilor ajutorului social. 
  12. Lista de achiziții publice, servicii si lucăari. 
  13. Dosarul achizițiilor publice, inclusiv contractele de achizțtii de bunuri si servicii. 
  14. Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante. 
  15. Nivelul impozitelor si taxelor locale stabilite conform hotararilor consiliului local, modul de calcul al acestora, facilitatile fiscale de care beneficiază anumite categorii de cetateni, informatii care privesc aplicarea Legii nr. 571/2003, modificata si completata, privind Codul Fiscal. 
  16. Documente ce stau la baza organizării și desfășurării licitațiilor publice 
  17. Studii de fezabilitate, proiecte, avize ce stau la baza finanțării obiectivelor de investiții de interes local 
  18. Declarațiile de avere și declarațiile de interese ale aleșilor locali și ale funcționarilor publici 
  19. Ofertele de vânzare a terenurilor agricole 
  20. Relatii de colaborare sau parteneriat cu autoritatile publice din țară. 
  21. Lista certificatelor de producator eliberate. 
  22. Informatii privind activitatea cultural – sportivă desfășurată pe teritoriul comunei Pătrăuți
  23. Relatii cu O.N.G. – uri, programe si colaborari. 
  24. Informatii despre programele cu finantare externă.

Lista informaţiilor ce se exceptează de la accesul liber al cetățenilor  potrivit art. 15 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată şi completată

  1. Documentele cu caracter personal care însoţesc hotărârile consiliului local și dispoziţiile primarului;
  2. Deliberările consiliului local în cazurile în care, potrivit legii, s-a aprobat ca acestea să nu fie publice, precum si documentele întocmite în aceste situaţii;
  3. Documente de stare civilă care privesc statutul civil al persoanei, cum ar fi acte și certificate de nastere, de deces, precum si copii ale acestora, dosare de căsătorie, menţiuni referitoare la modificarea statutului civil al persoanei si alte asemenea, cu excepţia situaţiilor statistice referitoare la actele si faptele de stare civilă înregistrate la nivelul comunei;
  4. Dosarele de schimbare de nume pe cale administativă, rectificare, anulare, completare, transcriere certificate de stare civilă, înregistrare tardivă a nasterii, moarte prezumată;
  5. Prelucrări de date cu caracter personal fără consimţământul persoanei vizate; listele electorale permanente
  6. Procesele-verbale de constatare si sancţionare a contravenţiilor;
  7. Certificatele de urbanism;
  8. Autorizaţiile de construire;
  9. Cererile, petiţiile precum si reclamaţiile si sesizările adresate Primăriei si Consiliul Local, fără acordul semnatarilor;
  10. Informaţiile cu privire la impozitele si taxele locale, alte obligaţii ale plătitorilor, care ţin de păstarea secretului fiscal;
  11. Informaţii primite de la bănci, organe de poliţie, instituţii care gestionează registre publice sau alte asemenea, care au caracter confidenţial;
  12. Documentele care se întocmesc potrivit Legii protecţiei civile nr.481/2004 precum și documentele pentru situații de urgență întocmite în baza actelor normative în vigoare
  13. Documentele cu caracter militar care se întocmesc în baza H.G.R. nr.25/1996;
  14. Documentele care se întocmesc în baza Legii nr.132/1997 privind rechiziţiile debunuri si prestări servicii în interes public;
  15. Planul de analiză si acoperire a riscurilor;
  16. Contractele civile, contractele administrative, dacă acestea conţin clauze de confidenţialitate;
  17. Rapoartele de audit intern si procesele verbale de control;
  18. Documetele care privesc persoanele fizice, aflate în dosarele care fac obiectul unor dosare soluţionate definitiv si irevocabil;
  19. Documentele care privesc persoanele fizice, aflate în arhiva proprie;
  20. Informaţiile cu privire la datele personale ale salariaţiilor din aparatul de specialitate al primarului, dacă actele normative în vigoare nu prevăd altfel;
  21. Dosarele aflate pe rolurile instanțelor de judecată și documentele ce le compun în care primarul, consiliul local sau una din instituțiile subordonate este parte;
  22. Documente conținute în dosarul achiziției publice care conțin informații clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală, potrivit legii;
  23. Sesizările și documentele comisiei de disciplină, informațiile privind procedura disciplinară și cele rezultate din cercetarea administrativă, cu excepția raportului privind propunerea de sancționare;
  24. Documente a căror comunicare publică poate afecta principiul liberei concurențe sau care poate influența dosarele aflate pe rolul instanțelor judecătorești;
  25.  Alte documente cu caracter personal sau preluări de date cu caracter personal care cad sub incidenţa Legii nr.677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulaţie a datelor, respectiv orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă.

În conformitate cu prevederile art. 22 din Legea 544/2001 şi ale art. 36 din HG nr.123/2002, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informaţiile de interes public, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr. 544/2001 

Scroll to Top
Primăria Pătrăuți
Politica de cookie

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Aceste cookie-uri pot proveni de la urmatorii terti:Google Analytics, Google.com si acest site. "Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizatorul de internet, precum personalizarea anumitor setari. Politică de cookies